Wednesday 30 September 2015

Teknik Berbisnes Dalam Produk Pendidikan Kanak-kanak

Entry 11
Teks : Roslina Sobri
Foto : Roslina Sobri

Semalam saya berpeluang 'bersembang-sembang' dengan kedua sahabat saya,Puan Siti Sarah Mohd Fauzi dan Puan Sharifah Aminah.Bersembang bagi orang-orang bisnes seperti kami,bermaksud 'mengopi' dan tajuk-tajuk yang kami sentuh adalah seputar bisnes kami.

Bila orang bisnes 'bersembang' atau ngopi,waktu ini tadahlah telinga,buka mata dan minda.'Mengopi' juga merupakan sessi terapi.Kerana kami dapat meluahkan masalah-masalah bisnes,sekaligus cepat kami bertukar-tukar fikiran cari idea yang lebih baik.

Semalam ilmu yang saya dapat dari Puan Sarah adalah ilmu bisnes pendidikan.Ini penting.Antara sebab produk pendidikan beliau selalu mendapat perhatian adalah kerana beliau sangat rajin memberi ilmu kepada pelanggan.Website,blog dan minisite beliau mesti ada cara menggunakan produk-produk beliau.Ini yang membezakan beliau dan peniaga produk pendidikan kanak-kanak dan kedai-kedai buku yang lain.

Subhanallah,ilmu itu sangat penting bagi saya.Ya,saya mesti mencari kelainan dengan rajin memberi informasi cara menggunakan produk kepada pengguna.Tanpa informas ini,contohnya...flashcard hanyalah sekeping kertas kepada pelanggan anda.Dengan informasi,flashcard menjadi 1001 cara yang membuatkan pelanggan anda dapat menggunakannya untuk kebaikan anak-anak mereka.

Saya dah siapkan satu artikel bertajuk "Teknik  Menggunakan Flashcard Untuk Anak 1-3 tahun" di blog saya.Silakan baca di sini >> Teknik Menggunakan Flashcard Untuk Anak 1-3 Tahun



No comments:

Post a Comment